I alla fall i vårt spel där Harry fick bli vän med Malfoy och sno de vises sten för eget bruk.
Underligt kan tyckas. Vi hade en föreläsning om ickelinjärt berättande, där vi gick igenom berättelsers dramaturgi och hur man kan jobba med interaktiva berättelser. Föreläsningen avslutades med att vi i grupp fick göra om en existerande historia till en interaktiv historia/spel, därav Harry Potters underliga liv.
Vårt spel gick ut på att göra val som man plockade på sig plus poäng eller minus poäng beroende på vilka val man gjorde under resans gång som till sist resulterade i tre möjliga slut på historien.
Jag tycker att föreläsningen var bra, jag känner att jag har fått lite idéer och tankar kring hur man kan lägga upp prjektarbetet. Dessutom blev jag sugen på att sätta mig och hitta på liknande interaktiva spel, när man inser hur mycket man kan bygga på en historia.
Så här såg våra vägval ut, på ett ungefär.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar